wtorek, 22 marca 2011

opis, "Samotna wśród łowców dusz"

"Samotna wśród łowców duszy" napisana przez Leasner Leę Saskia
Czy wiecie jakie zagrożenie niesie sekta? Wiem wiem, oklepane to i głupie... ale strasznie.
Temat zauważany głównie przez księży, niektórych nauczycieli i rodziców dorastającej młodzieży. Autorka opisuje historię Lei, której rodzice wstąpili do sekty wyznającej Ramthę. W trakcie lektury widzimy jak działają... "przywódcy" tejże działalności. Manipulacja dopracowana w każdym calu. A w środku tego całego chaosu mała Lea i jej bracia...
Czy normalne jest to co dzieje się w takiej samozwańczej religii? Odseparowanie dziecka od rodziców to jedna z ważniejszych zasad wyznawców. Guru ma możliwość wybrania sobie kobiety... i tak do jego łóżka trafia trzynastoletnia dziewczynka, główna bohaterka- musi spełniać rolę żony oraz kochanki prawie czterdziestoletniego faceta. A z czego cała sekta się utrzymuje? Udaje fundacje i pobiera darowizny od firm szwajcarskich i niemieckich...Życie Lei jest bardzo ciężkie, kobieta została zniewolona psychicznie...
Sekta? Tak bardzo ignorowana w dzisiejszych czasach. Większość osób uważa je za niegroźne. Ba! Nawet są pewni, że ich to nie dotyczy i nikt się w to nie wciągnie. Lecz czytając historię dziewczyny widzimy, że wystarczy kilkanaście starannie przygotowanych słów, sfingowanych "wydarzeń" imitujących objawienia Ramthy... Rodzina tak normalna, tak kochająca się jak rodzina Lei została w bestialski sposób omotana.
Co jest najstraszniejsze? Że to prawdziwa historia, spisana przy pomocy specjalisty ds. sekt. I co jeszcze? Że to może się przydarzyć każdemu... Wystarczy tylko chwila nieuwagi.

Uważajcie na siebie, nie warto tak cierpieć. Uważajcie na rodzinę i przyjaciół. Gdy zobaczycie jakieś niepokojące znaki- zgłoście to. Możecie komuś naprawdę pomóc.

Pozdrawiam Was,
Alo.

p.s za książkę zapłaciłam niecałe 5 zł w znanej sieci MATRAS- półeczka z tanimi książkami :)

5 komentarzy:

  1. zainteresowałaś mnie tą pozycją. Chyba jak dotąd nie czytałam żadnej książki, poświęconej sekcie, więc chętnie po nią sięgnę.
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. Wow, nigdy mnie jakoś sekty nie interesowały, nawet muszę powiedzieć, że się ich bałam, a jak tylko widziałam książkę o tej tematyce to od razu odkładałam ją do grupy "tych straconych". Ale szczerze powiem, chyba mnie zaciekawiłaś. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. hmm... może być ciekawa, to bardziej psychologiczna nie? Właśnie weszłam na stronę tej księgarni, ciekawe oferty. Pozdrawiam /zakupoweszalenstwa/

    OdpowiedzUsuń
  4. A i osobiście polecam książki z serii ty+ja kocham wszystkie z tej serii :)) I już złożyłam zamówienie w księgarni. U mnie NN. pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. nie wiem jak, ale masz u mnie piwo. serio. A teraz prośba realna... napiszesz coś o przygodach Wędrowycza? bo widzę że pióro to cią dobrze w ręce trzyma :D pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń